Al 10 jaar duurzaam groeien met De Wervingsfabriek
23 januari 2025
4 min
Kosten reduceren én veel onvervulde functies vervullen? Hoe HR Fabric uw onderneming al een decennium lang helpt duurzaam te expanderen.
Als directeur van een scale up is het aanlokkelijk om werving uit te besteden aan kostbare bureaus, vooral wanneer de tijdsdruk hoog is. Maar wat als u uw werving intern kunt organiseren, gelijktijdig kosten kunt drukken en meer zeggenschap behoudt? De Wervingsfabriek creëert uw eigen geoptimaliseerde wervingsproces. Zo pakt u het verstandig aan met een nadruk op langdurige groei.
1. Proces: De structuur voor succes
Een succesvol recruitmentproces begint met een praktische basis. Het gaat erom dat je helder en efficiënt werkt, zonder ad hoc te opereren. Standaardiseer de stappen: van het schrijven van vacatures tot het interviewproces en de selectie. Dit zorgt voor schaalbaarheid, waardoor je sneller en consistenter kunt werven, zelfs tijdens groeispurten.
Bij De Wervingsfabriek is procesoptimalisatie een van de belangrijkste pijlers. Door duidelijke stappen en automatisering, zorg je dat iedereen binnen het team weet wat ze moeten doen en voorkom je inefficiëntie. Dit levert niet alleen tijdwinst op, maar ook betere kandidaten.
2. Referral: Benut de kracht van jouw eigen netwerk
Je huidige medewerkers zijn vaak de beste ambassadeurs van je bedrijf. Ze kennen de cultuur en weten precies welke mensen goed zouden passen. De Wervingsfabriek zet creatieve en succesvolle referralcampagnes op die jouw team enthousiast maken om talent aan te dragen. Denk aan originele beloningen, zoals teamuitjes, gadgets of bonussen. Dit maakt het niet alleen leuk, maar ook effectief.
Referralcampagnes zorgen ervoor dat je niet afhankelijk bent van externe recruiters en leveren vaak kandidaten op die perfect in de organisatie passen. Deze mensen komen immers binnen via betrouwbare bronnen en zijn al goed geïnformeerd over de bedrijfscultuur.
3. Sourcing: Neem een proactieve houding aan
In plaats van passief te wachten tot de juiste kandidaat solliciteert, moet je actief op zoek naar talent. Proactieve sourcing is een onmisbare bouwsteen. Door gericht te zoeken op platforms zoals LinkedIn en andere gespecialiseerde netwerken, heb je toegang tot de beste kandidaten, zelfs als ze niet actief op zoek zijn naar een nieuwe baan.
De Wervingsfabriek gaat uit naam van jouw bedrijf zelfstandig op zoek naar de juiste mensen, waarbij we constant jullie talentpool uitbreiden. Zo ben je altijd voorbereid op toekomstige vacatures en voorkom je dat je afhankelijk bent van recruitmentbureaus.
4. Training: Zorg dat je team er klaar voor is
Een sterk in-house recruitmentteam functioneert niet vanzelf. Investeren in training is essentieel. Welke competenties vraag je uit bij jouw vacatures. Hoe weet je dat wat een kandidaat zegt ook echt klopt. Wij geven interview-trainingen aan je recruiters en management zodat zij handvatten hebben zelf de juiste keuze te maken. Onze Recruiters zijn goed op de hoogte zijn van de nieuwste wervingsmethoden en technieken. Deze kennis geven we door zodat jouw team in de toekomst zelfstandig en efficiënt kan blijven werken.
5. Employer branding: Trek talent aan
Je werkgeversmerk is een cruciaal onderdeel van succesvol recruitment. Als je wilt dat de beste mensen voor jou kiezen en je hebt (nog) geen eigen marketingafdeleling moet je ervoor zorgen dat ze weten wie je bent en waarom ze voor jou zouden willen werken. Wij helpen je jouw Employer of choice te worden bij je doelgroep zodat je aantrekkelijk blijft voor nieuw talent.
6. Onboarding: Een goed start is cruciaal
Heb je de juiste mensen binnengehaald? Dan wil je natuurlijk dat ze ook goed landen en een tijd bij je blijven werken.. Een sterk onboardingproces zorgt ervoor dat nieuwe medewerkers zich welkom voelen, snel productief worden en langer blijven. De Wervingsfabriek zorgt ervoor dat je nieuw talent niet alleen binnenhaalt, maar ook behoudt.
Wil jij ook duurzaam groeien? We denken graag met je mee!